Dutch & Belgian MJ fans

Re: Dutch MJ Fans

Jah, viel mee! Twijfelde een paar keer of ik goed liep, toen nog een donker paadje door en opeens stond ik bij de parkeerplaats gelukkig! :) Hebben jullie een goede terugreis gehad? Was gezellig gisteren hè? Alleen jammer van het weer... :(

Gelukkig maar :)
Ja, wij hebben ook een goede terugreis gehad. Zaten nogal veel luidruchtige dronken jongeren in de trein, maar we hadden er geen last van. We hadden een Michaelquiz gedaan op Charlottes telefoon.
En toen ik thuis was gelijk mijn bedje ingedoken en heerlijk uitgeslapen vanochtend.
Vond het ook gezellig! Idd jammer van het weer, maar het was toch leuk, ook de film nog even. :D

Zie trouwens net de foto's op je hyves, leuk :lol:

Last edited:

Gelukkig maar :)
Ja, wij hebben ook een goede terugreis gehad. Zaten nogal veel luidruchtige dronken jongeren in de trein, maar we hadden er geen last van. We hadden een Michaelquiz gedaan op Charlottes telefoon.
En toen ik thuis was gelijk mijn bedje ingedoken en heerlijk uitgeslapen vanochtend.
Vond het ook gezellig! Idd jammer van het weer, maar het was toch leuk, ook de film nog even. :D

Zie trouwens net de foto's op je hyves, leuk :lol:
Gelukkig dat jullie ook een goede terugreis hadden! :)
Thanks! :wink:

Ja leuk de foto's :)
Is het laat geworden?
Ik lag heerlijk om 10:45 in bed en ik ben nog moe dus ga het vandaag niet laat maken.
Thanks! :wink: Ik weet het niet meer zeker, was het niet iets van 0:15 uur toen we de bios uitkwamen? :scratch:

Tja ik heb niks te melden...
En ik ben druk met Farmerama als ik thuis ben :p
Deze week nog even de filmpjes bekijken van TTW voor de workshop.

Ik heb net even mailcontact gehad met de twentse welle en donderdag om 16 uur is de officiele opening van de expo bij het beeld in Enschede.
Alleen voor genodigden trouwens maar als er nog mensen zijn die er iets langs willen brengen is het een idee om dit voor donderdagmiddag te doen. Pers zal aanwezig zijn dus het zou fijn zijn als het hekwerk en een beetje liefdevol uitziet, niet? Wij gaan denk ik woensdagavond even heen (ik en zus jenny) om nog wat op te hangen, kaarsjes aan te steken, etc.

adres is: het rozendaal 11 , Enschede (wijk roombeek).

Wie gaan er naar waddinxveen? 16 oktober?
Ik twijfel nog.kreeg vorige week een mail van Willy van doorn er zal dus inderdaad muziek uit de jaren 70 gedraaid worden met tussendoor mj. Omdat er ook vaste bezoekers zullen komen kunnen ze niet de hele avond mj draaien. Maar ikben 26!! Volgens mij ken ik amper muziek uit die tijd... Maar als ik nou weet dat mijn mj friends komen kan het nog gezellig worden ;)

Tja ik heb niks te melden...
En ik ben druk met Farmerama als ik thuis ben :p
Deze week nog even de filmpjes bekijken van TTW voor de workshop.
Jij ook al aan de Farmerama! :p
Nou, vanavond weer ff geoefend en heb het nu aardig in mn hoofd zitten de hele boel... Moet gaan lukken! :wink:

Ik heb net even mailcontact gehad met de twentse welle en donderdag om 16 uur is de officiele opening van de expo bij het beeld in Enschede.
Alleen voor genodigden trouwens maar als er nog mensen zijn die er iets langs willen brengen is het een idee om dit voor donderdagmiddag te doen. Pers zal aanwezig zijn dus het zou fijn zijn als het hekwerk en een beetje liefdevol uitziet, niet? Wij gaan denk ik woensdagavond even heen (ik en zus jenny) om nog wat op te hangen, kaarsjes aan te steken, etc.

adres is: het rozendaal 11 , Enschede (wijk roombeek).
Zou super zijn als het er mooi uitziet daar! :yes: Vind het wel belangrijk dat mensen zien hoeveel we van Michael houden...toch?? :wub: :heart: Ik merk toch ook in Best dat mensen onder de indruk zijn als ze even bij het hek komen kijken... Hoelang blijft het beeld nog in Enschede staan dan?

Wie gaan er naar waddinxveen? 16 oktober?
Ik twijfel nog.kreeg vorige week een mail van Willy van doorn er zal dus inderdaad muziek uit de jaren 70 gedraaid worden met tussendoor mj. Omdat er ook vaste bezoekers zullen komen kunnen ze niet de hele avond mj draaien. Maar ikben 26!! Volgens mij ken ik amper muziek uit die tijd... Maar als ik nou weet dat mijn mj friends komen kan het nog gezellig worden ;)
Ikke... :cheeky: Ah joh, we maken er gewoon een leuke avond van! :party: :D
Pfff, 26... :p Broekie... :giggle: :lol: Ik kom wel met m'n looprekje, vertel ik je wel welke muziek er gedraaid wordt...ok?? :hysterical:

Maar waar halen we kaartjes vandaan eigenlijk? Weet jij dat?

Het beeld staat er nog tot eind februari...

De twentse welle vind het geweldig dat Jen en Ik vanavond even langsgaan om de boel een beetje op te fleuren..

Inderdaad zijn mensen soms erg onder de indruk.
IK was er vorige week met Jenny en er kwam een stel aan en die stonden versteld van alle liefde voor Michael, het waren geen fans (ze vinden zijn muziek wel leuk, vooral heal the world vertelde ze) maar ze kreeg tranen in haar ogen.

Ze kwamen van een vredesconferentie waar ze vredeskaarsjes hadden gekregen en die gaven ze aan mij en Jenny.

Jij ook al aan de Farmerama! :p
Nou, vanavond weer ff geoefend en heb het nu aardig in mn hoofd zitten de hele boel... Moet gaan lukken! :wink:

Zou super zijn als het er mooi uitziet daar! :yes: Vind het wel belangrijk dat mensen zien hoeveel we van Michael houden...toch?? :wub: :heart: Ik merk toch ook in Best dat mensen onder de indruk zijn als ze even bij het hek komen kijken... Hoelang blijft het beeld nog in Enschede staan dan?

Ikke... :cheeky: Ah joh, we maken er gewoon een leuke avond van! :party: :D
Pfff, 26... :p Broekie... :giggle: :lol: Ik kom wel met m'n looprekje, vertel ik je wel welke muziek er gedraaid wordt...ok?? :hysterical:

Maar waar halen we kaartjes vandaan eigenlijk? Weet jij dat?

Ja ik ook aan de farmerama vind het wel leuk :D
Kaartjes kunnen we in Waddinxveen kopen maar misschien als ik Willy mail kan ze kaartjes voor ons regelen? Dit is overigens niet DE Willy.

Looprekje? geen rollator? :lmao:

@Janine ik wist niet dat ie zo lang zou blijven staan. Ik zeg eerlijk dat ik niks daar naartoe wilde sturen omdat ik dacht tja dan hangt het daar een paar weekjes en dan??
Maar nu ga ik het niet meer op tijd bij jullie krijgen, weet ook niet zo goed wat ik moet sturen....

Edit: Er is een mail naar Willy met de vraag of ik via haar kan reserveren!
Voor wie zou ik kaartjes moeten regelen?
Lars en Louise wat is jullie plan voor de 16de? Gaan jullie naar Waddinxveen??

Last edited:

Het beeld staat er nog tot eind februari...

De twentse welle vind het geweldig dat Jen en Ik vanavond even langsgaan om de boel een beetje op te fleuren..

Inderdaad zijn mensen soms erg onder de indruk.
IK was er vorige week met Jenny en er kwam een stel aan en die stonden versteld van alle liefde voor Michael, het waren geen fans (ze vinden zijn muziek wel leuk, vooral heal the world vertelde ze) maar ze kreeg tranen in haar ogen.

Ze kwamen van een vredesconferentie waar ze vredeskaarsjes hadden gekregen en die gaven ze aan mij en Jenny.
Wat mooi! :heart:
Zo hadden wij toen eind augustus dat we op de grond zaten voor het beeld in Best toen er opeens iemand naast ons kwam zitten en over Michael begon te kletsen... Mooie dingen zijn dat! :yes:

Oooh, tot eind februari! Misschien dat ik er toch nog een keer heenrij dan...

Ja ik ook aan de farmerama vind het wel leuk :D
Kaartjes kunnen we in Waddinxveen kopen maar misschien als ik Willy mail kan ze kaartjes voor ons regelen? Dit is overigens niet DE Willy.

Looprekje? geen rollator? :lmao:

Edit: Er is een mail naar Willy met de vraag of ik via haar kan reserveren!
Voor wie zou ik kaartjes moeten regelen?
Lars en Louise wat is jullie plan voor de 16de? Gaan jullie naar Waddinxveen??
Oh ja, rollator is idd beter met dansen!! :hysterical:
Fijn als je dat zou willen doen, graag! Thanks! :flowers: Hopelijk kan ze kaartjes voor ons regelen.

Willy heeft toegezegd dat ze kaartjes wil reserveren dus nu nog het aantal doorgeven :)
Ik heb Lo een mail gestuurd om te vragen of ze kaartjes wil.
Verder mag ik posters ophangen van TTW moet ik alleen wel iets eerder aanwezig zijn en dan kan ik ook nog bespreken met de DJ of hij een aankondiging wil doen. Mocht hij op een bepaald moment Thriller draaien kunnen we misschien de Flashmob eindelijk doen :woohoo:

Mochten er nog meer mensen zijn die kaartjes willen laat het dan asap weten please.

Enschede is voor mij 2x zo lang rijden als Best :bugeyed

Willy heeft toegezegd dat ze kaartjes wil reserveren dus nu nog het aantal doorgeven :)
Ik heb Lo een mail gestuurd om te vragen of ze kaartjes wil.
Verder mag ik posters ophangen van TTW moet ik alleen wel iets eerder aanwezig zijn en dan kan ik ook nog bespreken met de DJ of hij een aankondiging wil doen. Mocht hij op een bepaald moment Thriller draaien kunnen we misschien de Flashmob eindelijk doen :woohoo:

Mochten er nog meer mensen zijn die kaartjes willen laat het dan asap weten please.

Enschede is voor mij 2x zo lang rijden als Best :bugeyed
Ok mooi! Thanks!
Uhh, waar ligt Enschede precies? Volgens mij ver weg...LOL! Ik ben zo slecht in die dingen! :lol:
*Gaat kijken op Google Maps* :D

Ja, het is best een uithoek, Enschede....wel dichtbij duitsland trouwens.

Kun je nagaan hoe zo'n takke eidn wij vaak meoten rijden voor evenemten, haha...
Ik woon op 3 kwartier rijden van Enschede.
Heb alleen geen idee of er bij de duitse fans wat bekend is over dit beeld.

http://www.luchtmachtkapel.nl/tribute2MJ

Tribute2Michael Jackson

Jos Pommer is chef-dirigent van De Kapel van de Koninklijke Luchtmacht en is met regisseur Martin van der Werff het creatieve brein achter de theatershow A Tribute 2 Michael Jackson. Zijn visie op lichte muziek en orkestklank heeft enorm bijgedragen tot de ontwikkeling van het Orkest. Hij heeft intussen een groot aantal composities, arrangementen en transcripties op zijn naam staan. Als componist heeft Jos Pommer onder meer "Octagon", "Changes in the Night" en "P(iet) M(ondriaan), Art & Life" op zijn naam staan. Jos Pommer is vaste gastdocent hafa-directie, module lichte muziek, aan het Maastrichts Conservatorium.

Er zijn op tv diverse shows geweest waarin veel nadruk op is gelegd op MJ look-alikes die goed kunnen dansen of zingen. Waarin onderscheidt A Tribute 2 Michael Jackson zich?

"Bij ons gaat het allereerst om de muziek van Michael Jackson. Als componist is hij erg belangrijk geweest ofschoon hij, naast zanger, muzikant en componist, ook een geweldige danser en entertainer was.

Als ik naar zijn muziek luister constateer ik dat het harmonisch interessant is. Hierdoor kan je voor ons grote orkest prachtige arrangementen maken. Daarbij zijn de songs divers van karakter. Vergelijk maar eens Little Susie met Beat It, of Billy Jean met Earth Song. Dan begrijp je hoe veelzijdig hij als componist is."

MJ heeft een artistieke groei van The Jackson 5 tot muzikale toppers als Thiller en Bad. De laatste jaren voor zijn geplande come-back hadden geen muzikale ontwikkeling meer. Leidt dat niet tot een dipje in de finale?

"We hebben toch besloten de chronologische weg te bewandelen en in een soort documentary style zijn muzikale leven weer te geven hoewel het artistieke dan eigenlijk niet samenvalt met een opbouwende flow van de avond."

Jos Pommer pakt het script erbij.

"Kijk: in het begin van de show zit Never Can Say Goodbye. Hierbij gebruiken wij de originele stem van MJ, live begeleid door onze eigen cast en het orkest. Aan het eind van de show komt er een grote finale-medley met al zijn grote hits. In deze medley spiegelen we a.h.w. de show en gaan we omgekeerd chronologisch terug in de tijd. We eindigen dus weer met Never Can Say Goodbye, maar nu a-capella. De cirkel is rond."

Je gaat werken met 7 zangeressen. Jackson 7?

"We willen beslist niet in de valkuil vallen door de stem van MJ na te doen. Dit is met zangeressen makkelijker te realiseren en geeft je bovendien meer vrijheid om muzikaal te stoeien. De cast is nog niet helemaal rond, wel is bekend dat de soulzangeressen Peggy Sandaal, Leona Philippo en Talita Angwarmasse uit Concert for Freedom terugkomen."

En toch nog één danser?

"We hebben één hele goede danser in de show. Deze danser is het alter ego van MJ. Bijvoorbeeld bij The way you make me feel in de versie van Britney Spears. De zangeressen zingen de danser toe alsof het MJ is."

Het Luchtmachtorkest heeft bij veel muziekliefhebbers een naam opgebouwd met het maken van bijzondere bewerkingen. Heb je al titels in je hoofd die je graag door een creatieve arrangeur onder handen wilt laten nemen?

"Eigenlijk geldt dat voor alle titels, maar ik laat bijvoorbeeld Liberian Girl klein arrangeren in afro-style met houtblazers en percussie. I just can't stop lovin'you wordt ook klein met hout en ritme. Leave me alone krijgt een swingende big band stijl. Black or White en Smooth Criminal worden orkeststukken.

We werken met diverse arrangeurs waarvan er deze show vier het muzikale hart vormen. Dat zijn Ilja Reijngoud, Rob Horsting, Steven Dietvorst en Thijs van Otterloo. Deze ‘groovy' arrangeurs hebben affiniteit met de muziek van MJ en kunnen het actualiseren naar 2011. Daarnaast vind ik Douwe Medema en Rob Hagen hele fijne arrangeurs om mee te werken voor met name het theatrale pas- en meetwerk; een lastig maar o zo noodzakelijk ambacht dat zij als geen ander beheersen. Kortom: alle arrangementen worden prachtig."

De muziek van MJ loopt uiteen van motown-soul tot, popballads en de latere disco beats. Dit is weer heel anders dan Queen, Beatles of rockopera's. Richt je je tot een bepaald publiek of specifieke doelgroep bij het samenstellen van dit programma?

"Mensen die ons al kennen uit de theaters weten dat we elk jaar onze eigen muzikale handtekening onder een productie zetten. In die zin bedienen we alle fans die we al hebben. Daarnaast hopen we de MJ-fans te bereiken, die inmiddels uit drie generaties muziekliefhebbers bestaat."

Jos Pommer benadrukt: "We hebben een hip orkest dat past bij het moderne imago van de luchtmacht. Onze eigentijdse sound sluit aan bij de muzikale actualiteit."

Tot slot. Je hebt de afgelopen maand ongeveer alles wat MJ geproduceerd heeft beluisterd. Wat is jouw favoriete MJ song?

"Billy Jean blijft intrigerend door dat basloopje. Little Susie vind ik, hoewel minder bekend, melodieus erg sterk en belicht een andere kant van MJ. Rock With you is juist harmonisch spannend."

Vanaf 04 februari 2011 te zien in verschillende theaters.
Voor de volledige agenda zie:

http://www.luchtmachtkapel.nl/agenda

hier alvast een stukje:

1115836693_5_1g4-.jpeg

Ziet er goed uit. Bedankt voor het plaatsen.
Ik vroeg me af wat zoiets zou kosten maar dat verschilt per theater tussen de 27 en 31 euro kwam ik prijzen tegen.

Jacksonevent is hystory :(
www.jacksonevent.com

Ik ben er echt even stuk van. Ik heb dankzij hun events zoveel nieuwe mensen leren kennen. En ik keek er alweer naar uit om met z'n allen een top avond te hebben 8 januari. Maar helaas houd het hier op. Ik ga mijn bed in ik had al niet zo'n beste avond...

Jacksonevent is hystory :(
www.jacksonevent.com

Ik ben er echt even stuk van. Ik heb dankzij hun events zoveel nieuwe mensen leren kennen. En ik keek er alweer naar uit om met z'n allen een top avond te hebben 8 januari. Maar helaas houd het hier op. Ik ga mijn bed in ik had al niet zo'n beste avond...

Jammer, ik heb de afgelopen keren erg leuk gevonden.
Het zou leuk zijn als de dansavonden blijven. Zonder impersonators, gewoon lekker dansen op mjmuziek. Daar zullen denk ook niet teveel kosten inzitten. Hoop dat dat nog een keer komt. Helaas.

Nee de dansavonden komen ook niet meer.
Thijs wil graag spectaculaire shows en dat is in deze tijd gewoon te duur. Ik heb gisteren een hele tijd met hem aan de telefoon gezeten en om het maar even zo te zeggen This is it....

De locatie voor Get on the floor is wel al geregeld maar gaat niet door. Tenzij Debbie en ik alsnog besluiten het te gaan doen maar op dit moment voel ik daar niks voor. Jacksonevent kreeg al met moeite de kaarten verkocht laat staan als wij het gaan doen. En dan komt het punt dat je er gewoon geld in moet steken wat ik niet heb.

Last edited:
Back