Dutch & Belgian MJ fans

Re: Dutch MJ Fans

Ik wil wel namens jou een donatie doen dat je het geld naar mijn rekening stort is dat een idee? Stuur me maar een PM als je het wilt.

Ah, dankjewel! *gaat PM sturen* ;)

Allemaal een leuk pinksterweekend gehad?

Ik heb al een tijdje geleden gedoneerd voor MJJC, maar heb nog geen banner.
Hoe lang duurder dat bij jullie?
Heeeeeeeerrrrrrrlijk weer vandaag weer, he?!

Heb je na je donatie een mail gestuurd? Daarin moet je dan je gegevens zetten en je transactie nummer geloof ik, ik had een dag daarna al m'n banner.

Je zou het kunnen aangeven in het topic dat je een banner mist.

Ik vind het zelf wel jammer dat er geen mogelijkheid is om je banner uit je profiel te halen.
Ben zelf niet zo van de badges.
Wel leuk dat je dan toegang hebt tot de arcade games.:yes:

Jammer genoeg kan ik nog niet bij de arcade games daar zal ik eens naar vragen. Ze kunnen je banner(s) wel weg halen hoor er was ook iemand die de paarse banner niet wilde hebben en die is toen ook weggehaald.

Da's lief van je! :yes:
Soms ben ik best wel lief :p

Dutchie kun je mij iets uitleggen?
1 zonnebloem kost $ 2,50 dat is +/- € 2,02 nu zie ik dat er mensen zijn die € 5,- doneren of sommige € 3,- dus dat zou betekenen dat je niet meer echt per zonnebloem doneert?

Dutchie kun je mij iets uitleggen?
1 zonnebloem kost $ 2,50 dat is +/- € 2,02 nu zie ik dat er mensen zijn die € 5,- doneren of sommige € 3,- dus dat zou betekenen dat je niet meer echt per zonnebloem doneert?

Angela, ik weet niet wie het verzonnen heeft maar niemand doneert per zonnebloem.

We vragen fans te doneren wat ze ZELF kwijt willen (dus wil je EUR 0,50 doneren is dat ook goed!). Iemand vroeg ons vrij in het begin wat een zonnebloem ongeveer kost. Volgens de site waar we ze gaan bestellen was een boeket $30,- en dan heb je 12 zonnebloemen. Dus 30 delen door 12 = $ 2,50.

Later kwamen we erachter dat we ook zonnebloemen los kunnen bestellen, dan heb je er 40 voor $ 85 en kost het per bloem dus $ 2,12.

Maar nogmaals, dit doet er eigenlijk niet toe. We vragen fans zoveel te doneren als ze zelf kwijt willen, en hopen zoveel mogelijk zonnebloemen namens de NL fans te kunnen laten bezorgen.

Yay mijn Thriller doll is binnen:clapping: Wel met extra kosten helaas maar nog altijd goedkoper dan marktplaats ofzo. Toen bedacht ik me zou de Beat It outfit ook passen?! Die had ik laatst weer gevonden omdat ik um misschien toch wil verkopen omdat ik er eigenlijk niks mee doe want ik vind het niet staan bij m'n BoW doll. En toen dacht ik laat ik een leuk kiekje maken:
2mj.png

Dat na al die jaren de batterij nog niet leeg is van de BoW doll. Z'n kleertjes zijn wel wat vergeelt, zal die binnenkort eens voorzichtig wassen.

Klopt de laatste tijd letten ze er erg op dus ik bestel ook geen grote pakketjes meer want die verzendkosten die je bespaard zijn vaak minder dan de douanekosten. Tenzij je natuurlijk onder de 50 euro blijft incl. verzenden.

Ben vanaf december al 3x gepakt en ik bestelde daarvoor al jaren vanuit het buitenland zonder kosten. Daarnaast verzinnen ze ook maar een bedrag wat ze extra vragen. Heel irritant.

Ja, het is jammer dat ze een bedrag verzinnen aan import kosten.
Zelf had ik ooit schoenen uit de VS laten shippen, kostte me in totaal €90 en de kosten aan importeren zouden ongeveer 15-20 euro zijn. Nou echt niet dus.
Moest ik ook nog eens 30 euro aan de postbode betalen -.-'

Ja, het is jammer dat ze een bedrag verzinnen aan import kosten.
Zelf had ik ooit schoenen uit de VS laten shippen, kostte me in totaal €90 en de kosten aan importeren zouden ongeveer 15-20 euro zijn. Nou echt niet dus.
Moest ik ook nog eens 30 euro aan de postbode betalen -.-'

Ja dat is echt balen. Soms betaal je niks en soms veelste veel. Hangt er een beetje af van wie en waar het vandaan komt, maar meestal vraag ik ze om het pakketje als een gift te markeren. Dan hoef je niet te betalen. Tot nu toe heb ik op die items ook nooit extra hoeven bijleggen.

Dat gift is ook niet altijd een garantie dat je niet hoeft te betalen. Onder de 50€ blijven ook niet meer eigenlijk maar meestal leveren die geen probleem. Het komt weleens voor dat je bewijsstukken moet leveren voordat ze het opsturen. Komt omdat mensen tegenwoordig veel dingen als gift laten sturen of een lager bedrag op laten schrijven om niet door de douane gepakt te worden. Maar dat hebben ze natuurlijk ook wel in de gaten.

Ik wil dus ook nog de Bad doll hebben. Ben dus van plan om dan alvast een berekening te maken met eventuele extra kosten zodra ik er eentje wil bestellen. Misschien is vanuit Europa dan toch nog goedkoper of scheelt niet veel.

Uit Europa laten shippen is ook goed te doen, vaak wel duurder, maar geen invoerrechten.

Toen ik mijn Swarovski handschoen had laten overkomen uit Thailand, kwamen er geen invoerrechten over heen. Het pakketje was behoorlijk klein, dus de maat heeft er ook zeker mee te maken.

Ok bedankt voor de uitleg Dutchie.

Ik dacht dat de invoerrechten ook te maken had met de kosten van het artikel?? Ik bestel weleens wat uit het buitenland en er zijn shops die de waarde van het artikel lager op het pakket zetten dan dat het werkelijk is, en dat schijnt te schelen in de douane kosten.
@ Dudie ik heb weer een BJD besteld!! Gaat me ongetwijfeld ook extra kosten....

Ohh welke BJD? Ik heb vandaag weer een hele mooie gezien. Maar die prijs he? Ze zijn het zeker waard maar toch als ik me bedenk wat ik voor die prijs ook allemaal kan kopen... nouja ooit koop ik er zelf ook een (en dan waarschijnlijk meerdere omdat ze zo gaaf zijn:blush: ).

BJD staat voor BallJoint Doll(meer info). Ze zijn vaak duur en het is vaak handwerk of gedeeltelijk handwerk.

Paar voorbeelden:
ducan203_1.jpg
42ad7e4f577a30_full.jpg

Ze worden ook op maat gemaakt gemaakt zeg maar want je kunt de face-up kiezen, kleur ogen, huidskleur noem maar op als je wilt kun je alles aanpassen. Of zelf een pop helemaal (laten) samenstellen want de onderdelen zijn ook los te koop. Je hebt ze ook in verschillende groottes. Van 30cm tot 70cm als ik me niet vergis en daar heb je ook weer termen voor.

Klopt helemaal ^^ en om een prijs indicatie te geven ik heb er nu 1 besteld van ongeveer 27 cm met grey skin (dat is duurder) en het is een limited edition voor 388 dollar. Dat is zonder ogen, pruik, kleding en face-up. Tis een dure hobby :p

Ga je er weer eentje samen laten stellen zoals je Michael Jackson BJD?
Vind Ducan nog steeds zo gaaf maarja 535$ en dan nog zonder make-up en zonder schoenen wat bij elkaar ook nog zo'n 100$ is als je precies het zelfde wilt:bugeyed zeker dure hobby.

En er zijn mensen die er dus minstens een stuk of 6 hebben, die hebben vast een geldboom in de tuin:bugeyed

Last edited:

Nee ik ben nog nooit zo'n dure BJD tegen gekomen.

Nog even een tip. Liep vandaag de Zara binnen en wat zag ik daar..... 3 Michael Jackson shirtjes. Witte van de bad era, zwarte met glitter voetjes en een grijze beetje van de rug met hoed op. Hebben alleen maat M en L en valt naar mijn idee wat groter. Kosten 19,95. Ik heb de grijze en zwarte.. Vond de witte niet zo..veel te doorschijnend en vond de print te licht.

Nee ik ben nog nooit zo'n dure BJD tegen gekomen.

Nog even een tip. Liep vandaag de Zara binnen en wat zag ik daar..... 3 Michael Jackson shirtjes. Witte van de bad era, zwarte met glitter voetjes en een grijze beetje van de rug met hoed op. Hebben alleen maat M en L en valt naar mijn idee wat groter. Kosten 19,95. Ik heb de grijze en zwarte.. Vond de witte niet zo..veel te doorschijnend en vond de print te licht.

O thanks, ga ik van de week even kijken of ik ze leuk vind!

Staan ze toevallig ook op de site van Zara? Ik kan die site niet bekijken vanaf mijn mac, door flashplayer 9, geloof ik.

Geen idee. Ik heb ook een mac:cheeky:

Heb ff een foto gemaakt van mijn shirtjes:
mjshirtjes.png

De witte heeft deze print maar dan qua letters net ietsjes anders:
BGCTMJ46.JPG

Oee bedankt! Ik wil de grijze sowieso! En de zwarte misschien ook wel. Witte denk niet, zoiets hadden ze pas ook bij de River Island. Maar die witte shirtjes bij Zara zijn idd meestal erg dun/doorzichtig.

Ik was echt zo verbaasd dat ik er wel 3 zag hangen. Ik had echt zoiets van huh?! Het nadeel bij de shirtjes is wel de hals..die valt nogal laag bij mij. Nouja hempje eronder en klaar. Zitten ook glitters op bij beide prints maar niet te overdreven. Misschien trek ik er 25 juni wel eentje aan. Geen idee nog.. Trek normaal nooit MJ shirtjes aan naar fandagen hahaha

Kelvin deed bij Xfactor een langzame versie van Black or white. Vond het erg mooi :yes:

Ik zie trouwens steeds de This is it reclame voorbij komen op RTL4.

Ga je er weer eentje samen laten stellen zoals je Michael Jackson BJD?
Vind Ducan nog steeds zo gaaf maarja 535$ en dan nog zonder make-up en zonder schoenen wat bij elkaar ook nog zo'n 100$ is als je precies het zelfde wilt:bugeyed zeker dure hobby.

En er zijn mensen die er dus minstens een stuk of 6 hebben, die hebben vast een geldboom in de tuin:bugeyed

Nee, Michael is de enige die ik wilde laten maken het is deze keer een monthly doll van Soom zij maken elke maand een limited edition deze keer zijn het kleine gargoyles.
Hier kun je foto's bekijken http://dollsoom.com/eng/shop/item.php?it_id=1273811273

Wat de 6 stuks betreft mijn zusje (21 jarige student) heeft er op dit moment 11 en is nog lang niet klaar met haar verlanglijstje :p

Back