Finnish MJ Fans

Re: Finnish MJ fans..

Mä näin myös ton Legendan elämää kaupassa mutta ei tehnyt mieli ostaa kun vähän siinä selasin sitä.. levykaupassa oli myös joku toinen MJ kirja mutta en muista nyt sen nimeä.

Laura, mä olen myös ajatellu hankkia For the recordin, mutta sitä ei kai myydä Suomessa kaupoissa? Että se pitäis sit tilata netistä.. ja joskus kyllä hankin myös Moonwalkin ja Dancing the dreamin omaksi, kirjastosta lainaaminen ei riitä!
Oon lukenut alkua siitä Aphroditen kirjasta ja sekin olis varmasti ostamisen arvoinen.. kyllä niitä hyviäkin kirjoja Michaelista löytyy jonkun verran. :)

Last edited:

Jos haluatte ostaa hyvän MJ-kirjan niin suosittelen tietysti Moonwalkia ja Dancing the Dreamia. :) Ja Aphrodite Jonesin 'Conspiracy' kannattaa ehdottomasti lukea! Adrian Grantin 'Visual Documentary' on myös oiva hankinta. Se käy Michaelin uran läpi perinpohjaisesti ja päiväkirjamaisesti. Eli faktapohjainen opus MJ:n uraan. Kaikki nämä kirjat ovat englanninkielisiä.

Olen suunnitellut hankkivani myös For the Record -kirjan, koska se on kuulemma todella hyvä tietopläjäys Michaelin musiikista. Ei siis sisällä mitään tabloid-roskaa, vaan tiukkaa faktaa biiseistä.

Mä aloitin taas Conspiracyn uudelleen lukemisen :)

Mulla on myöskin For The Record, mutta en sanoisi, että siinä välttämättä on "tiukkaa faktaa" biiseistä, koska siinä on käytetty myöskin fanisivustoja lähteinä. Suurimmaksi osaksi kyllä luotan kirjan tietoihin ja on mun mielestä hankinnan arvoinen. Satuinpa muuten aikoinaan eksymään eräälle foorumille, joka oli enemmänkin MJ:n musiikkiin ja biiseihin painottuva foorumi. Tähän väliin on kerrottava, että mä siis voitin FTR:n aikoinaan MJNO:ssa pidetyssä kilpailussa ja kirja on myöskin tekijöiden signeerama. Nooh tuolla foorumilla oli myöskin toinen kirjan kirjoittajista, joka sattui muistamaan mut.. "Oletkos sinä se sama Reeta Suomesta, joka voitti meidän kirjan?" :D

Täältä kirjastosta löytyy Michael Jackson: legendan elämä 1958-2009, Michael Jackson: popin kuningas 1958-2009, Popin kuningas Michael Jackson: elämä kuvina sekä Michael Jackson: the magic and the madness. Sitten on tietty olut-Jacksonia, mutta meikäpoika ei ole kaljasta kiinnostunut, joten ei kiitos.

Sitten oli Michael Jackson: the King of Pop 1958-2009, mutta en tiedä onko sama kuin tuo popin kuningas -kirja.

Osaako joku sanoa, että onko pelkkiä tabloid/kuva-kirjoja vai faktoja sisältävää asiatekstiä? Tuo legendan elämä tietty on satusetien kökkösuomea, mutta muut.

Jee pääsin teoriakokeen läpi! Olin ihan varma koetta tehdessä että nyt on kyllä tullu liikaa virheitä mutta niitä olikin vaan 6. Niin helpottunu olo nyt :)

Jee pääsin teoriakokeen läpi! Olin ihan varma koetta tehdessä että nyt on kyllä tullu liikaa virheitä mutta niitä olikin vaan 6. Niin helpottunu olo nyt :)

Teoriakoe mistä aiheesta? Autokoulu? :scratch:

No, oli mikä koe tahansa niin hyvä Hanna :clapping: Onneksi olkoon!

Onnittelut Hanna!

Hemmetti kun oma englanti on ihan ruosteessa. Pelattiin tossa perjantaina kamun kanssa biljardia italialaista ja meksikolaista tyyppiä vastaan (tyyliin Suomi vastaan Italia/Meksiko) eikä paljoa tullut sanottua kuin jotain "Hit that yellow ball". :D

Jep, autokoulu siis kyseessä :D Kiitos! Ens viikolla inssi..

Mieletöntä, pääsin inssin läpi! :D Ihan mahtava fiilis ku ei tarvi enää istua sen ukon kanssa autossa, nyt saa vaa lähtee yksin ajeleeeee

Jes, onnittelut! Ajelehan varovasti nyt kun lähdet yksin teitä vallottamaan :)

Onnittelut.

Autoa ajellessa on muistattava sitten hyvä musii... siis turvavyöt ja niin edelleen. Muista se. :D

Moi kaikki! :D

Vähän hassua kirjottaa tänne suomeks :D
Thih :)

:lol:
Mä opetin Tomille vähän suomea ja erehdyin linkkaamaan sille tän threadin... :D Sori ;)

^ Yeesss!! Especially Fazer :cheeky:

Mistä päin olet, Clara?

Asun ja opiskelen Helsingissä, en oo tosin täältä kotosin alunperin. Entä sie, The One, ja muut? :)

Oon ottanut jo, hengissä olen eikä kärsäkään kasva.

:D
Mie en meinaa ottaa, en kuulu mihinkään riskiryhmään eikähän tuo kauheasti pelotakaan. Mulla on aika hyvä vastustuskyky vissiin, oon harvoin kipeenä, ja epidemiakausina yritän pitää mahollisimman hyvän käsihygienian...

Mie oon käyny kattomassa TII:n 2 kertaa ja kolmannen vielä haluaisin :)
Enemmänki ehkä kävisin mutta ei rahat anna myöten ;)

Mitä sä Clara muuten opiskelet?

Ja onko Tomikin Hesasta, kun näyttää tuo location olevan Helsinki. Ite oon Salosta, jotain 100 kilsaa Hesasta ja 50 Turusta.

Sikainfluenssan välttää jos ei sikaile. :D

Mitä sä Clara muuten opiskelet?

Ja onko Tomikin Hesasta, kun näyttää tuo location olevan Helsinki. Ite oon Salosta, jotain 100 kilsaa Hesasta ja 50 Turusta.

Sikainfluenssan välttää jos ei sikaile. :D
Aijaa, mä luulin että Salo on jossain itä-Suomessa :D

Minä asustelen Lahdessa tällä hetkellä, toivottavasti en enää kauaa. (lukion vika vuosi meneillään ni jos sitä pääsis muualle ens vuonna opiskelemaan..)

Mie opiskelen viittomakielen tulkiksi ekaa vuotta ammattikorkeassa. :) Mitäs ite duunailet?

Ei, Tom on Briteissä, se vaan tykkää leikkiä. :p (Se o pieni, koittakee ymmärtää ;) )

Meiän luokal on yks tyyppi Salosta! :D Evilman, muistelisin että huomasin sul jonku hyvän postauksen jossain threadissä, en vaan yhtään muista missä :lol: Mutta ainakin jäit mieleen koska luki että oot Suomesta ;) (ja koska sul on namit siggy ja avatar :p)

Ai mitä mä duunailen? Mä oon ihan peruskoulussa vielä. Viimeinen vuosi menossa. Täältä näillä näkymin lukioon menossa, kun ei täällä ole mitään kiinnostavaa linjaa noissa amiksissa.

Jaa että viittomakielen tulkiksi. Kai viittomakielessä riittää se, kun osaa sanoa (tai viitota, mitä ikinä hyvänsä sanottekaan) "minä rakastan sinua", "anna mulle leipää" ja "anna mulle keittoa". :D Yksi kaveri tuota taitaa, kun kyseisellä kamulla on molemmat vanhemmat kuuroja.

Hyvä kuulla että mulla on edes yksi hyvä postaus. :D Ja Smooth Criminal avassa ja signassa tietty. Oli niin mahtava tuo SC TII:ssä, että huh huh. Niin oli toki myös Earth Song, mutta itse diggasin tosi paljon SC:stä. :)

Se sanotaan "viittoa" :)
Hehehe, onko se kaveri opettanu sulle noi lauseet? :D Siin on oikein hyvä alku ;)
Ootko muuten poika? :D

Smooth Criminal on kyl yks mun ultimate lemppari MJ-videoista. Mä en osaa sanoa suosikkia TII:stä, mutta sanotaan vaikkapa TWYMMF, se alku, NAM! Ja se loppu o_O :heart: Ja väli :lol:

Smooth Criminal oli hieno kyl kans, ja Earth Song :cry: Jälkimmäinen oli mun siskon lemppari, joka ei oo MJ-fani :)

Vau! Onkos täällä tällainen suomenkielinen osiokin? Nyt ekan kerran vasta havaitsin tämän! Moikka kaikille! :D

^ Moi! :bye:

Tänään vika TII näytös :( Mulle kolmas kerta, olisin halunnut mennä kattomaan useammin, mutta en voinu käyttää kaikkia sarjalippuja yhteen elokuvaan..

Älkää surku, olin itse vain kerran katsomassa. :(

Jaa jaa, "viittoa". Kyllä tämä on jotenkin hupaisaa - englanninkielisellä foorumilla, kirjoittaa suomea, kuuntelee espanjankielistä musiikkia ja tekee samalla ruotsin läksyjä. :D

Joo, poika olen. ;)

Earth Song oli kyllä hieno! Todella hieno. Kyllä siinä tippa tuli linssiin. Smooth Criminal ihan ykkönen silti. Jam ja WBSS suurimmat yllättäjät!

Mekin käytiin miehen kanssa katsomassa This Is It vain kerran. Täältä se on tainnut jo lähteä poiskin. Käsittääkseni se oli paikallisessa elokuvateatterissa kolme viikkoa. Mies innostui puhumaan jo heti, että DVD kannattaa sitten ostaa. Hän ei ole mitenkään erityisesti fanikaan. Joo, eli se DVD:kin on sitten ostoslistalla, kunhan julkaisevat sen.

Moi KayHey ja Reeta! :)

Jaa jaa, "viittoa". Kyllä tämä on jotenkin hupaisaa - englanninkielisellä foorumilla, kirjoittaa suomea, kuuntelee espanjankielistä musiikkia ja tekee samalla ruotsin läksyjä. :D

:lol: Varsin kansainvälistä elämää! :cheeky:

Mie tajusin tänään että TII:n esitykset loppuu tänään.:( Eli se siitä sitten... olin aatellu että menisin kattomaan sen vielä kolmannen kerran, yksin tällä kertaa... mutta ei voi mitään sit.:(

Hello there...
What language is this Thread? Sweden?? And what is it about? I am little bit curious........

Hey Wendy.Pan, as you can see in the thread's name, it's Finnish, and we are from Finland. http://en.wikipedia.org/wiki/Finland ;)

Not Swedish! Besides, Sweden is a country, Swedish is a language ;)

And umm I'm new here but I guess it's not about anything particular... We just chat on our own language about what's going on with MJ, how are we etc...

Edit: Btw, Wendy.Pan, your siggy is gorgeous! :wub: I love that song too... It's an important song to me, I was singing it a lot at one point... :S :heart:

Last edited:
Back