Finnish MJ Fans

Re: Finnish MJ fans..

Ou jee!! Kivaa löytää ihan oma paikka...!
En ole vielä käynyt kattomasa TII elokuvissa:( Kova plaani oisi mennä kattomaan joko ensi sunnuntaina tahi tiistaina... Riippuu miten seuralle käy, uhosin kyllä meneväni kattomaan ihan ilman seuraakin, mutta nk. seura halusi kovasti mukaan.... Kenties tulevia MJ faneja on their way? Kuka tietää:)
Mites The One? Kävitkö leffaassa?
Ite kävin Thiller Live Shown kattomassa, oli kyllä hieno kunnianosoitus Michaelille :)

Ja hei myös Laura L.! Hieno fedora sulla tuossa avattaressa - itellä melko samanlainen, pitäisi vaan kuva saaha jollain ilveellä tänne esille :)

Mä oon 2 kertaa nähny TII:n juu :) Ja luultavasti vielä toiset 2 kertaa meen sen tässä kattomaan, tai ainakin kerran.

Thriller Live oli ihan mahtava, oon kans nähnyt sen :)

Hah, täällä on tämmönenkin!

Mä en oo TII:tä päässyt vielä näkemään, kun ei oo rahaa ollut, mutta jos saan tänään niin meen veljen kans kattomaan.´

Mua kyl väsyttää ihan sairaasti. Viime yönä kaaduin lumihangeen nauramaan yhdelle kepille viiden minuutin ajaksi. Tätä se väsymys tuottaa. :D

Jännä miten viime kerralla kun kävin katsomassa TII:n niin tuli itkuhetkiä ihan pelkästä ikävästä, kun taas tänään tuli ihan ihmeellisiä rakkauspakkaus-kohtauksia... Jos oisin ollut juonut yhenki siiderin niin oisin saattanu hihkailla kesken leffan "I love you", "I love you more" "oh, you are so gorgeous", "miss you" tms. :giggle:

Ite olen vähän soutanut ja huovannut tuon TII:n kanssa... Ajattelin aluksi, että en menisi ollenkaan kattomaan sitä elokuviin, koska pelkäsin että "tunnemyrsky" on liian suuri ja tulee suru puseroon itelle entistä enemmän... :( Mutta nyt olen kuitenkin päättänyt mennä leffan kattomaan, kun olen siitä niin paljon hyvää kuullut ja ihmiset ovat kertoneet, että siitä jää todella hyvä mieli. Ja nyt kun rohkaistuin, niin en malttais enää millään oottaa että pääsen kattomaan! Parempi vaan tosiaan saada seuraa mukaan, jotta on joku joka on vähän tukemassa, kun ei oikein omia reaktioita osaa ennalta arvioida.
Mutta ilmeisesti muille on jäänyt hyvä fiilis, kun ootte jo useampaankin otteeseen käyneet kattomassa? :) Hienoa!

4 kertaa olen tähän mennessä käynyt leffan katsomassa ja todellakin suosittelen sitä ihan kaikille! :) Maanantaina todennäköisesti seuraavan kerran.

Kiitos btw fedora kommentista, oceanborn!

oceanborn, missä päin mahdat asua? Olisi siten helpompi kertoa kenestä voisi mahdollisesti olla leffaseuraksi ja kenestä ei :)

Mä oon käynyt nyt 4 kertaa katsomassa (joista 3 kertaa yksinää) ja kertaaka en ole katunut. Tottakai ensimmäisellä katselukerralla ja sen jälkeen tuli suru puseroon kun totuus iski päin kasvoja (on se kyllä tullut hetkittäin muillakin kerroilla), mutta ainakaan omalla kohdallani se ei ollutkaan niin raskas kokemus kuin ens alkuun kuvittelin, koska mun mielestä elokuvassa Michael näyttää innokkaalta, omistautuneelta, on niin omassa elementissään harjoittelemassa ja valmiina "räjäyttämään" Lontoon ja siinä ohessa koko maailman.

^ Mä kans luulin ensin että itken koko elokuvan aikana ja että oon ihan masentunu sen jälkeen mutta ei se ollu yhtään niin surullista kun oli olettanut. Vaikka tottakai se oli myös haikeeta, kun ajattelee miten mahtavat niistä konserteista ois tullu ja Michael oli niin hyvässä kunnossa yms. mutta ite en edes itkenyt kun vasta lopputekstien jälkeen. Sitä vaan uppoutu siihen maailmaan että tavallaan unohti olla surullinen.

En jaksa odottaa dvd julkasua ja mitä kaikkea extra materiaalia ne on sinne pistäny!

oceanborn, missä päin mahdat asua? Olisi siten helpompi kertoa kenestä voisi mahdollisesti olla leffaseuraksi ja kenestä ei :).

Täällä Joensuun suunnalla vaikutan, eli melko lailla keskellä metsää :) Saan onneksi kyllä kaverin mukaan leffaan, mutta kiitos huolenpidosta :hug: Tiistaina olisi tarkoitus nyt mennä TII kattomaan, eli olen sitten luultavasti täällä vuodattamassa illalla tuntemuksia!
Mutta onpa todella mukava kuulla teidän kokemuksia leffasta, osaa vähän asennoitua nyt paremmin siihen mitä tuleman pitää.

Kuinka moni teistä aikoo ottaa sikainfluenssa rokotteen? Mä oon kääntymässä vähän sen puolelle että en ota, mutta sukulaiset kovasti painostaa..!

Jaa, en oo oikeastaan ajatellut vielä koko asiaa...? :scratch: Kai se hyvä olisi ottaa. Koskas ne alkavat oikein jakamaan rokotteita ihan meille tavan talliaisille? Oon vähän pihalla nyt koko tuosta rokotejutusta...
Sukulaistyttö sai rokotteen kun on töissä terveydenhuollon puolella, ja sai myös kuumeen ja karmean käsikivun rokotuksen seurauksena. Mutta on varmaan paljon pienempi paha kuin itse sikainfluenssa!

Sikainfluenssa yhtä suurta humpuukia mun mielestä.

Mutta niin. Itse kävin lauantaina TII:n katsomassa! Oli muuten tosi hyvä, mutta olin niin väsynyt, että älysin vasta sunnuntaiaamuna kuinka hyvä se oli. :D

Kuinka moni teistä aikoo ottaa sikainfluenssa rokotteen? Mä oon kääntymässä vähän sen puolelle että en ota, mutta sukulaiset kovasti painostaa..!

Oon ottanut jo, hengissä olen eikä kärsäkään kasva.

Jotenkin arvasin sun vastauksen.. :D Joo, ehkä se oli tarpeeksi tästä aiheesta.

Hahah :lol: Mut hei oikeesti, jotkut "korkeemmat voimat" ohjailee meitä rokotteiden avulla? Meillä kaikki lääkäritkin on sen ottaneet, eiköhän se kerro jo aika hyvin.

Kuinka paljon muuten teidän seuduilla on tuota sikainfluenssaa ilmennyt?

Meidän koulusta on aika huomattava määrä pois, sellaiset 4-5 mun luokalta taitaa olla tällä hetkellä.

Omalla työpaikalla ei (kai?) ole kukaan vielä sairastunut, mutta asuinaluetta ympäröivissä kouluissa ja päiväkodeissa on kaikissa tällä hetkellä epidemiat ja käsittääkseni aika paljon ihmisiä sairaana... Joten tuntuupa vähän kuin oisi "saarroksissa", vaikkei noihin tahoihin olekaan mitää suoria yhteyksiä :(
Jotenkin olen nyt kallistunut sille kannalle että tulee jos tulee, ja sitten kun tulee niin mennään lääkäriin jos ei muuten selvitä:) Optimismi ennen kaikkea! (hmm, toivottavasti ei ole kuuluisia viimeisiä sanoja)

Mulla sama kanta!

Koulusta näyttää olevan sellainen neljäs- tai viidesosa poissa tällä hetkellä. Huh huh. Saisi sulkea koulun pariksi viikoksi, jotain sellaista opo vihjasi tossa jokunen aika sitten, että se on mahdollista. Sellaista ei kyllä varmaan käy, mutta saa aina toivoa. :)

Mutta jos tuo sitten iskee, niin kannattaa vaan kattoa ettei mitään jälkitautia saa. Jälkitauteihinhan ne kaikki tähän mennessä kuolleet ovat kuolleet.

Mä en tiedä varmana tietona ketään jolla olis sikaflunssa. Villejä huhuja koulussa liikkuu että minkä takia poissaolijat on poissa mutta ei sielläkään mitään massakatoa ole tapahtunut..

Juu, meilläkin vetää töissä hyvin hiljaiseksi porukan aina kun huomataan että joku on poissa... Ei kyllä kukaan ole huudellut vielä ääneen, että jos on sikainfluenssan sairastanut.

Aika vähän taitaa sitten olla siellä päin, kun täällä on alkanut porukkaa olla kipeänä ihan kunnolla.

Hieman kyllä pelottaa aina koulussakin, kun jollain on aina pää kipeä ynnä muuta, niin tässähän on hyvin äkkiä itsekin kipeänä.

Aiheesta toiseen, oletteko vilkaisseet tuota 'Michael Jackson - legendan elämä 1958 - 2009' -kirjan suomenkielistä versiota? Itse hankin sen vasta viime viikolla kun oli ilmestynyt Suomalaiseen Kirjakauppaan, ja sanonpa vaan että suomennos on HIRVEÄ... En aluksi melkeinpä pystynyt sitä lukemaan, niin kökköä teksti oli. Tarkoitan siis, että teksti on niin täynnä kirjoitusvirheitä ja se on lauserakenteeltaan niin päin p***tä että sitä on vaikeaa välillä ymmärtää! Plus kirjassa on paljon asiavirheitä (okei, tämä ei luultavasti ole suomentajan vika mutta surullista silti).

En tiedä millainen poropeukalo on päästetty kirjaan kääntämään, mutta kyllä aika piittaamattomalta toiminnalta vaikuttaa. Joku Jalava-kustannus tuo näyttää olevan kirjan takana, pitäisi varmaan lähettää palautetta... Ei Michaelin tribuuttijulkaisussa saisi olla näin kökköä tekstiä, ei ikinä! :no:

Ootko alkuperäistä teosta lukenut? Itse en ole kuin kerran varmaan vilkaissut tuota kirjaa eikä tehnyt mieli oikein ostaa. Ei muutenkaan innosta kirjat, kuten huomata saattaa siitä, että on saanut kolme vuoden aikana 1-3 kirjaa luettua. :D

En ole lukenut alkuperäistä, mutta olen (täällä foorumilla) kuullut että siinä on jonkin verran asiavirheitä...Kuten vääriä vuosilukuja, tms. Mutta ovat kai korjaamassa asiaa seuraavaan painokseen (siis englanninkieliseen).
Harmittaa vähän kyllä kun tuli ostettua tuo suomi-versio.

Ok. Ajattelinpahan vaan, että jos tuossa alkuperäisessä on kökköä tekstiä, niin saattaa olla myös käännetyssäkin versiossa, mutta voihan se tietty olla muutenkin.

Onko muuten ostamisen arvoinen kirja muuten? Paljonko sillä on about hintaa?

Oon aika vakuuttunut siitä, että tuo kirjan huono teksti on tulosta nimenomaan huonosta käännöksestä. Tekstistä kuultaa läpi juuri englannin kielen lauserakenteet, jotka ovat suomen kielelle melko vieraita. Eli ei olla osattu / viitsitty miettiä kuinka lauseet sanoisi sujuvasti suomeksi, vaan on melkeinpä käännetty sanasta sanaan, ja tekstistä on tullut todella vaikeaselkoista tankerosuomea.

Kirja on osittain ihan ok, kuvat ovat upeita ja se antaa aika kattavan läpileikkauksen Michaelin urasta, mutta... Huonoja puolia ovat juuri asiavirheet sekä jossain kohdin esiintyvät oudot väitteet... Esim. johdantosivulla sanotaan että Michael Jacksonin musiikista vaikutteita saaneet supertähdet "ovat loppujen lopuksi ohittaneet musiikillisesti esikuvansa" ja että "Michael tajusi tämän itsekin" (!!!) Tämähän on etenkin ihan :bs:

Kirja maksoi 29 e suomalaisessa ja vähän ehkä harmittaa, että tuli ostettua ihan sokeasti...Opus on nimittäin kuulemma vieläpä Michaelin fanien tekemä. Mutta lohduttaudun sillä että ainakin kuvat ovat kuitenkin todella hyviä :)

29 euroa?! Tuohan vaikuttaa ryöstöltä.

Jos hiemankin on selvillä popmusiikin historiasta, niin voi sanoa, että tuo johdantosivun väite on täyttä satua. Itse en varmaan osta kyseistä kirjaa. Niitähän on varmaan muitakin kirjoja, onko kukaan lukenut?

Kuvien takia en viitsi 29 euroa pulittaa. Mutta onko niitä toisia kirjoja, ootko lukenut oceanborn/joku muu tässä aiheessa? Itse en ole ostanut enkä varmaan viitsi ostakaan ellei oikeasti ole jotain kirjaa, missä hinta-laatu suhde on paikallaan. :) Kirjastosta voi tietty aina lainata. :D

Juu, ryöstetty oli olokin! :(
Itse asiassa yksi tämän foorumin jäsenistä on ollut yksi tuon kirjan kokoajista, aiheesta oli joku ketju, jossa ko. henkilö puolusti kovasti noita faktojansa kun joku kirjaa kritisoi... Ihmetyttää kyllä silti.
En ole lukenut MJ-aiheisia kirjoja tuon lisäksi oikeastaan muuta kuin Randy Taraborellin kirjan englanniksi. Se oli ihan suht ok, oli paljon asiaakin mutta paljon myös ihan selvää bs-osastoa siinä myös. Kun ottaa Taraborelliin vähän huvittuneen asenteen niin pääsee kirjan läpi. Alku on siinä aika hyvä, etenkin J5 -aikaa kuvaileva osio.

Oon itekin etsiskellyt jotakin hyvää MJ-kirjaa, mutta ei ole vielä eteen osunut. Suurin osa kun tuntuu olevan vain rahastuksen maku suussa tehtyjä tabloid-tunkioita, joita ei viitsi edes vilkaista :no: Ainakin täällä Suomen kirjakaupoissa, netistä tietysti voisi tilata englanninkielisiä kirjoja, mutta pitäisi varmasti tietää että ne olisi sitten hyviä...?

Tuo Legendan elämä näytti olevan kirjastossakin musiikkiosaston hyllyssä kun kattelin.

Jos haluatte ostaa hyvän MJ-kirjan niin suosittelen tietysti Moonwalkia ja Dancing the Dreamia. :) Ja Aphrodite Jonesin 'Conspiracy' kannattaa ehdottomasti lukea! Adrian Grantin 'Visual Documentary' on myös oiva hankinta. Se käy Michaelin uran läpi perinpohjaisesti ja päiväkirjamaisesti. Eli faktapohjainen opus MJ:n uraan. Kaikki nämä kirjat ovat englanninkielisiä.

Olen suunnitellut hankkivani myös For the Record -kirjan, koska se on kuulemma todella hyvä tietopläjäys Michaelin musiikista. Ei siis sisällä mitään tabloid-roskaa, vaan tiukkaa faktaa biiseistä.

Back