This is it up on SF.se!!!

I finally got my tickets!
28th Oct, Rigoletto Stockholm, 11am!

who is going?

One thing I have to say is that SF has handled this so wrong. Bad marketing and useless information.

anyway im happy now that I have the tickets.
 
When were the tickets released:O:O

I got a email form bioklubben at 07.30 that the 50 first people who bought tickets will get a free t-shirt!

But I didnt wake up until 08.50 as I thought the tickets will go on sale 09.00.. ALOT more than 50 tickets had been sold then..

Anyhow, I've got my tickets:)

onsdag 28/10, kl 16:15
Rigoletto salong 1
Stockholm
 
I've got mine ticket's too :)

Onsdag 28/10, KL 15.45
18.20 & 21.00

FILMSTADEN BERGAKUNGEN, Salong 1

Göteborg, Sverige/Sweden
 
I got 4 tickets in Malmoe , 18.30, Royal, row 21 (in the middle of that row) 28 / 10 October!
 
I finally got my tickets!
28th Oct, Rigoletto Stockholm, 11am!

who is going?

One thing I have to say is that SF has handled this so wrong. Bad marketing and useless information.

anyway im happy now that I have the tickets.

I will!! Funny that it is so early..
 
I just bought my ticket for okt 28 at 9 pm :) from Filmstaden in Uppsala.. I couldnt buy tickets for any other night, the girl said that they were only showing this is it this one day!??!?! Is that really true??
If thats the case than maybe I´ll go to stockholm to see it there also..
 
The tickets haven't even been released here yet, even though I called SF on Saturday and they said, yes you can buy them for the opening day tomorrow. So I went online to do that but no, it could be done in several other cities, but not here of course. So I called again and now they tell me they don't know when tickets will be released in my town because we don't have an SF bio, only something else (forgot what). It will premiere on the 28th though, so I'll just have to keep checking.
 
I just bought my ticket for okt 28 at 9 pm :) from Filmstaden in Uppsala.. I couldnt buy tickets for any other night, the girl said that they were only showing this is it this one day!??!?! Is that really true??
If thats the case than maybe I´ll go to stockholm to see it there also..

Whaaaat??
Why will they only show it for one day??

You can only buy tickets for the first day at this moment.. But im guessing they will open up other dates as we prolong..

why would they only show it for one day:S
 
Whaaaat??
Why will they only show it for one day??

You can only buy tickets for the first day at this moment.. But im guessing they will open up other dates as we prolong..

why would they only show it for one day:S

Under 2 veckor kommer den visas.
De har dock bara släppt förköp till första dagen än så länge :)
 
Bokade idag. Västerås blir det för min del. Eskilstuna (aka Äckeltuna) visar inte den. Men men Västerås är endast en halvtimma härifrån.
 
The tickets haven't even been released here yet, even though I called SF on Saturday and they said, yes you can buy them for the opening day tomorrow. So I went online to do that but no, it could be done in several other cities, but not here of course. So I called again and now they tell me they don't know when tickets will be released in my town because we don't have an SF bio, only something else (forgot what). It will premiere on the 28th though, so I'll just have to keep checking.

De kommer inte att spela den i E'tuna. En vän ringde till de och de sa att filmen inte kommer att spelas här. Synd. Boka i Västerås. Det gjorde jag idag.
 
De kommer inte att spela den i E'tuna. En vän ringde till de och de sa att filmen inte kommer att spelas här. Synd. Boka i Västerås. Det gjorde jag idag.

Jag blir irriterad på SF. Jag ringde i lördags, då sa de att den skulle visas här och att jag skulle kunna köpa biljett online till premiärdagen. Det gick ju inte alls så jag ringde igen på söndagen. Då sa en annan tjej att först trodde de att den inte skulle visas, sen fick de uppgift om att den ska visas, men det är inte klart vilket datum biljetterna kommer att släppas på icke SF-biografer. Rio är tydligen Svensk bio eller vad det nu var. Men jag törs inte chansa så jag kommer att beställa till Västerås när internet försäljningen öppnar igen imorgon (det går inte att köpa nu på natten). Vet du om de kommer att köra 2 veckor i V-ås eller om det blir kortare? Jag ska gå på premiärdagen, men jag tänkte om man vill gå igen...

Edit: Have bought my tickets now (Västerås).
 
Last edited:
Någon some vill möta up med mig i Stockholm för att,
see This Is It till sammans?? Kommer till Stockholm them 29 october?? :)
 
Jag blir irriterad på SF. Jag ringde i lördags, då sa de att den skulle visas här och att jag skulle kunna köpa biljett online till premiärdagen. Det gick ju inte alls så jag ringde igen på söndagen. Då sa en annan tjej att först trodde de att den inte skulle visas, sen fick de uppgift om att den ska visas, men det är inte klart vilket datum biljetterna kommer att släppas på icke SF-biografer. Rio är tydligen Svensk bio eller vad det nu var. Men jag törs inte chansa så jag kommer att beställa till Västerås när internet försäljningen öppnar igen imorgon (det går inte att köpa nu på natten). Vet du om de kommer att köra 2 veckor i V-ås eller om det blir kortare? Jag ska gå på premiärdagen, men jag tänkte om man vill gå igen...

Edit: Have bought my tickets now (Västerås).

Du, jag bokade nyss i Eskilstuna. De släpptes idag eller igår. Men de kommer att visa den på Rio. Jag ska på den 28/10 kl. 18.00. Vi kanske ses...
 
Du, jag bokade nyss i Eskilstuna. De släpptes idag eller igår. Men de kommer att visa den på Rio. Jag ska på den 28/10 kl. 18.00. Vi kanske ses...

Hm, nu vet jag inte om jag ska gå i Västerås eller i Eskilstuna. Det beror på om jag kan göra återköp på biljetten i Västerås. Enligt SF:s frågor och svar så borde det gå att göra hemifrån om jag ringer kundtjänst. Vet du vilken rad som är bäst att sitta på på Rio (jag går nästan aldrig på bio)?
 
Last edited:
Några som skall se den i Gbg på Galapremiären på morgonen??? Själv skall jag dit men bokade även kl 21:00 för och vara säker :yes:

74d36baa2d9102fc19e8d0a3280a3bdb46f941b2.pjpg
 
Några som skall se den i Gbg på Galapremiären på morgonen??? Själv skall jag dit men bokade även kl 21:00 för och vara säker :yes:

74d36baa2d9102fc19e8d0a3280a3bdb46f941b2.pjpg

Jag ska på Gala Premiären också på morgonen. Kommer att see
den klockan 15.45, 18.20 och 21.00 också :)

Var sitter du??:dancin::smilerolleyes:
 
"Gör biobesöket till en upplevelse att minnas. När du ser Michael Jacksons avskedskonsert This is it på bio, har du chansen att köpa CD:n och konsert-tröjan i biografens kassa. OBS! Begränsat antal."

"konsert-tröjan"..

Det där är ju en lögn..! De säljer ju inte de tröjjor som skulle säljas under konserten.. Utan det är bara en tröjja som trycktes upp för filmen..

Någon som tänker köpa den?
 
Woho du är också ifrån Göteborg?! RESPECT! :D

Jag har inte sett filmen än - skall gå tidigt på dagen någon gång nästa vecka när det är lugnt och tomt i biografen :lol:

Tror det är ganska lugnt att snacka svenska i denna tråden, inte direkt så jenkarna sitter här och läser hehe :D
 
Who was at Rigoletto, 28th Oct, for the 7pm show?
I was there with my husband and the atmosphere was on the top. Loved the choir singing and the little girls dance performance...Michael would have loved the whole thing...everyone getting together...so much love..wow.
 
Back
Top