One of the best articles about Michael I read so far (in Dutch)

MIchael.Mania

Proud Member
Joined
Jul 25, 2011
Messages
42
Points
0
It is in Dutch, I don't know how to translate this. I am not so good with internet and stuff. I think this is someone who is really telling the truth.

'Michael Jacksons dood is de jackpot'
door Daphne van Rossum

AMSTERDAM - Maar weinig mensen kunnen zeggen dat ze Michael Jackson gekend hebben. Slechts een select groepje mensen was deelgenoot van zijn leven. In Nederland is er iemand die bijzonder dicht bij Michael en de Jacksonfamilie is gekomen. Van binnenuit een kijkje heeft gehad. Ex-manager Charles Prick klapt uit de school. „Michaels dood is de financiële redding van de Jacksons.”


Foto: AFP Charles Prick was jarenlang liaison manager van o.a. Jermaine Jackson in diens tijd van When the rain begins to fall en de nummer-1-hit Do what you do. Ook heeft hij met LaToya gewerkt. Hij kwam in de hoedanigheid van vriend van de familie ook bij Michael over de vloer.

„Als ik terugkijk op die periode”, vertelt Charles Prick, „dan leek de Jacksonfamilie naar buiten toe een hecht front. Binnenin was het vooral haat en nijd. Het was ieder voor zich. Ik had een repetitie met Jermaine en Janet kwam naast me zitten. Ze liet me haar nieuwe plaat What have you done for me lately? horen. Ik was enthousiast en ze vroeg me of ik voor haar hetzelfde kon doen in Europa als wat ik voor haar broer had gedaan. Toen kwam Jermaine binnen, die haar toebeet: ’Eén Jackson is genoeg voor Charlie’ en tegen mij zei hij dat dát de familieregels waren. Daarmee was de kous voor hem af.”

Verhoudingen

Het schetst de verhoudingen binnen de familie. Charles: „Jermaine bezocht een keer een optreden van Michael en stelde voor samen te zingen. Michael wilde dat absoluut niet. Het was zíjn show.”

Ruige kant

Bovenal heeft Prick een ontluisterend beeld van pa Joe Jackson gekregen. „Wat ik hoorde, was dat Joe een hang naar de ruige kant van mensen leek te hebben. Hij omringde zich met types die je als criminelen zou kunnen bestempelen en bracht zijn kinderen daarmee in aanraking. Michael was het niet eens met zijn vader om de omstreden bokspromotor Don King de Victory Tour te laten organiseren. Don haalde vreemde trucjes uit met de kaartverkoop. Zo kon je er alleen vier kopen voor 120 dollar. Fans klaagden. Michael heeft toen in een persconferentie aangegeven dat hij het er niet mee eens was en heeft zijn hele gage aan een goed doel geschonken. Er zelf geen cent aan overgehouden. In de familie was bekend dat dit voor Michael paybacktime was.”

Vervolgt: „Voor Joe draaide alles altijd om geld. Eén van zijn vrienden was de crimineel Jack Gordon. Een man die geld had verdiend met kermisattracties en die drie bordelen bezat. Jack deed er alles aan om dochter LaToya bij haar vader weg te halen. Dat ging niet zonder strijd, want voor Joe was zij net zo goed een melkkoe. LaToya raakte in de macht van deze vent en stemde zelfs toe in een huwelijk. Het was bijna onmogelijk om een gesprek alleen met haar te hebben. Jack zat altijd overal met zijn neus bovenop. En toen hij kanker kreeg en ziekelijk werd, was er altijd een ’oom’ van hem bij LaToya. Die ’oom’ nam het iets minder nauw met de ’regels’ en zo kon ik nog wel eens onder vier ogen met haar spreken. Wij mochten elkaar heel graag. Als Jack binnen kwam, begon ze te beven als een rietje. Je kon zien dat ze echt bang was voor hem. In de studio waren er ook altijd bodyguards die zichtbaar wapens droegen.”

Met eigen ogen heeft Charles Prick gezien hoe de hele familie Jackson omzwermd werd door allerhande uitvreters en profiteurs. „Het was een verstikkende situatie. Iedereen probeerde een graantje mee te pikken van het succes. Michael heeft lang goed management gehad met Frank DiLeo en advocaat John Branca. Mensen die betrokken waren bij zijn leven en dag en nacht bij hem waren. Zij begrepen hem. Michael kon kind zijn en spelen. Dat had hij nodig. Dat vond hij leuk. Het liefst met andere kinderen. Ik heb familiegeluiden opgevangen dat Michael aseksueel was en ik geloof ook niet dat hij kinderen misbruikt heeft. Als er al iets voorgevallen is, is het iets geweest wat jongens onder elkaar doen als ze twaalf zijn. Die ouders hebben gewoon geld geroken. Michael was heel puur, kinderlijk en onbevangen. Ik denk echt dat hij niet met seksualiteit bezig was. Hij wilde kind zijn met andere kinderen. Dat was wat ik ook altijd hoorde van de mensen uit zijn directe omgeving.”

„Toen Michaels oude management vervangen werd door andere managers die niet continue bij hem waren en vanuit een kantoor opereerden, ging het fout. Zo kon het gebeuren dat andere mensen in zijn innercircle als zijn bodyguards of verzorgers te veel invloed kregen en op hun beurt weer vriendjes binnen gingen halen. Als aasgieren kwamen ze er op af. Omdat Michaels wereld zo klein was, was hij zeer beïnvloedbaar. Mensen die er geen verstand van hadden, gingen zich met zijn carrière bemoeien en je zag dat het mis ging. Pas de laatste tijd had hij zijn leven weer op de rit. Zijn oude management was weer in beeld en hij had echt zin in die comebackshows. Ik denk dat hij in Bahrein contact heeft gehad met sjeiks die niet op zijn geld uit waren en die dingen tegen hem hebben durven zeggen. Die hebben hem terug op aarde gezet. Je krijgt natuurlijk ook een raar beeld van de wereld als iedereen in je omgeving alleen maar een jaknikker is.”

„Nu is helemaal de grote strijd om het grote geld losgebarsten, om de honderden miljoenen. Achter de schermen wordt er politiek bedreven. Met de kinderen als inzet. Het gaat alleen maar om geld. Wat ik hoor, is dat het de bedoeling van de familie is Neverland binnen een nieuwe firma onder te brengen. Om Michael daar te begraven en er een grote attractie zoals Graceland van te maken. Iedereen van de familie kan daar een rol in spelen. Zelfs Randy die nu auto’s repareert om de kost te verdienen. Michaels dood is de financiële redding van de Jacksons. De ’Jackpot’.”

Source: http://www.telegraaf.nl/prive/4304520/___Michael_Jacksons_dood_is_de_jackpot___.html
 
Google translation wrote:

Few people can say they have known Michael Jackson. Only a select group of people was part of his life. In the Netherlands there is someone very close to Michael and the Jackson Family has come. From the inside has had a look. Ex-manager Charles Prickwillow folded from the school. "Michael's death is the financial rescue of the Jacksons."


Photo: AFP Prickwillow Charles had been liaison manager including Jermaine Jackson in his time When the rain begins to fall and the number 1 hit Do what you do. He has also worked with Latoya. He came as the friend of the family when Michael on the floor.

"When I look back on that period," says Charles Prickwillow, "then seemed to be the Jackson family to a strong external front. Inside was especially hatred and envy. It was every man for himself. I had a rehearsal with Jermaine and Janet was sitting next to me. She showed me her new album What have you done for me lately? hear. I was excited and she asked me if I could do the same for her in Europe and what I had done for her brother. Then Jermaine within which its toebeet: 'One is enough for Charlie Jackson and he said to me that the family rules were. That was the end for him. "

Relationships

It outlines the relationships within the family. Charles: "Jermaine visited once a performance of Michael and proposed to sing. Michael was absolutely not. It was his show. "

Rough side

Above Prickwillow has a shocking picture of dad Joe Jackson received. "What I heard that Joe was a quest for the rough side of people seemed to have. He encircled with types you might consider as criminals and brought his children be in touch. Michael did not agree with his father for the controversial boxing promoter Don King the Victory Tour to organize. Thursday brought strange tricks with the ticket. If you could only buy four for 120 dollars. Fans complained. Michael gave a press conference that he does not agree and has his entire salary paid to a charity. There are not cent on account. The family was known that this was Michael Payback time. "

Continues: "For Joe turned everything always about money. One of his friends was the criminal Jack Gordon. A man who had earned money with fairground attractions and had three brothels. Jack did everything to daughter Latoya's father away. That was not without a struggle, for Joe it was as good a dairy cow. Latoya was in the power of this guy and was even in a marriage. It was almost impossible to talk with her to have. Jack was always on top of his nose. And when he got cancer and was sick, there was always an 'uncle' of it by Latoya. Die 'uncle', the somewhat less closely with the 'rules' and if I could still agree in private with her talk. We were very happy together. When Jack came in, she started shaking like a straw. You could see that she was really afraid for him. In the studio, there were always visible bodyguards had weapons. "

With my own eyes Charles Prickwillow seen the whole family omzwermd Jackson was all kinds uitvreters and profiteers. "It was an oppressive situation. Everyone tried to pick up a grain of success. Michael has long had good management with Frank DiLeo and lawyer John Branca. People who were involved in his life and day and night with him. She understood him. Michael and his child could play. That he needed. That was it fun. Preferably with other children. I have family sounds collected that Michael was asexual, and I do not believe that he has abused children. If there is something for cases, it's been a little under what boys do when they are twelve. These parents have just smelled money. Michael was very dark, childlike and uninhibited. I really believe that he was not sexuality. He wanted his child to other children. That was what I always heard of people from his immediate environment. "

"When Michaels old management was replaced by other managers who do not continue with him, and operated from an office, it was wrong. So could it happen that other people in his inner circle as his body guards or guardians were given too much influence and, in turn, went out with friends. Vultures as they came out there. Because Michaels world is so small, he was very influenced. People who had no understanding of, began to interfere with his career and you saw that it went wrong. Only the last time he had his life back on the trip. His old management was back in the picture and he had real meaning in that comeback shows. I think he has had contact in Bahrain with sheiks who does not have money, and those things against him say. They put him back on earth. You will of course also a strange picture of the world if everyone around you is just a jaknikker. "

"Now all the great struggle for the big money broken out to the hundreds of millions. Behind the scenes there is politics. With the children work. It is only about money. What I hear is that the intention of the family in Neverland is a new company to place. For Michael to be buried there and a large attraction like Graceland them. Everyone in the family may have a role to play. Even Randy now repairs cars for a living to earn. Michael's death is the financial rescue of the Jacksons. The 'Jackpot'. "
 
Back
Top